FII SCHIMBAREA: IVECO se îndreaptă spre viitor prin reînnoirea întregii sale oferte de produse şi servicii
Torino, 16 noiembrie 2023
IVECO a făcut paşi importanţi în călătoria sa de servitizare către un nou model de afaceri care acoperă toate oportunităţile oferite de tehnologia digitale. De curând, IVECO a prezentat noul său brand-umbrelă dedicat portofoliul de servicii şi produse inovatoare post-vânzare: IVECO Services. Această ofertă modulară, orientată către client, a fost dezvoltată pentru a furniza soluţii de mobilitate personalizate, care ajută operatorii de transport să-şi desfăşoare afacerea cu uşurinţă şi să o facă mai competitivă, rentabilă şi sustenabilă.
IVECO îşi propune să creeze o soluţie de transport orientată către client, constând în vehicule de ultimă generaţie, împreună cu un set de servicii adaptate cerinţelor specifice de operare şi afaceri. În acest sens, IVECO Services nu sprijină doar afacerile clienţilor, ci include şi o serie de caracteristici dedicate şoferilor, concepute pentru a le oferi confortul şi starea de bine atât de necesare pe parcursul misiunilor. Noi servicii digitale au fost dezvoltate pentru a îmbunătăţi viaţa şi munca şoferilor la bord şi pentru a le permite managerilor de flote să-şi gestioneze flota eficient, să crească disponibilitatea vehiculelor şi să îmbunătăţească siguranţa şoferilor.
Soluţii complete concepute pentru a spori productivitatea, rentabilitatea, siguranţa şi starea de bine şoferilor.
Portofoliul holistic IVECO Services acoperă diferitele arii de activitate ale clienţilor şi provocările lor de afaceri. Scopul IVECO este de a ajuta clienţii să-şi sporească productivitatea şi rentabilitatea prin maximizarea disponibilităţii şi eficienţei vehiculelor lor, creşterea siguranţei şoferilor şi protecţia mediului.
Serviciile Uptime folosesc conectivitatea pentru a maximiza disponibilitatea vehiculului, evitând opririle neplanificate prin monitorizare în timp real cu ajutorul IVECO Customer Uptime Center şi al reţelei de dealeri, diagnoza la distanţă şi planificarea mentenanţei şi a reparaţiilor.
Serviciile Productivity & Efficiency ajută clienţii să reducă consumul de combustibil, să optimizeze rutele vehiculelor şi să îmbunătăţească stilul de conducere al şoferilor prin raportarea şi analiza performanţei vehiculelor. Acest lucru le permite să-şi sporească productivitatea în afaceri, reducând, în acelaşi timp, costurile de operare.
Serviciile Driver Care şi Safety & Security services sunt concepute pentru a promova un stil de conducere mai sigur, analizând performanţa şoferilor pentru a le îmbunătăţi siguranţa şi pentru a face experienţa pe drum mai uşoară şi mai confortabilă.
IVECO a dezvoltat, de asemenea, un portofoliu complet de servicii dedicate pentru a oferi clienţilor o tranziţie uşoară către transportul cu emisii zero, cu vehiculele cu propulsie electrică. Serviciile eMobility îi vor ajuta să-şi planifice rutele şi planurile de încărcare pentru nevoile lor specifice şi să maximizeze autonomia vehiculului cu ajutorul comenzilor la distanţă. Alertele privind starea de încărcare rămasă a vehiculului le vor permite să-şi optimizeze disponibilitatea şi eficienţa energetică.
Noile servicii şi funcţii digitale asigurate de IVECO ON şi de aplicaţiile pentru şoferi (Driver Apps)
Conectivitatea, elementul central în evoluţia IVECO, furnizor de soluţii complete de mobilitate, se regăseşte întrutotul în portofoliul extins IVECO Services. IVECO şi-a extins constant oferta digitală şi de conectivitate prin adăugarea de noi funcţionalităţi care acoperă o gamă largă de nevoi ale clienţilor. Noile servicii digitale sunt dezvoltate pentru a sprijini clienţii la bord, dar şi în afara vehiculelor, prin intermediul portalului IVECO ON şi al aplicaţiilor pentru şoferi.
De la lansarea sa în 2021, portalul IVECO ON a evoluat pentru a deveni centrul operaţional al clienţilor, dezvoltat pentru a-i sprijini atât în activităţile lor de afaceri, cât şi în cele operaţionale. Acesta le permite să monitorizeze şi să-şi gestioneze vehiculele pentru a le creşte eficienţa şi disponibilitatea. De asemenea, le asigură controlul asupra afacerii prin simplificarea, gestionarea şi reducerea administrării. În timp, vor fi adăugate noi funcţionalităţi pentru a-i ajuta să lucreze mai eficient. Aplicaţiile pentru şoferi au, şi ele, un rol tot mai important pentru şoferi, îmbunătăţindu-le viaţa la bord.
Portalul IVECO ON oferă accesarea către Comenzile de la distanţă (Remote), care le permite managerilor de flotă să seteze parametri specifici ce nu pot fi anulaţi de şoferi. Cu funcţia Driving Mode, pot seta şi bloca Modul Eco (Eco Mode), asigurându-se că flota lor funcţionează eficient, maximizând economiile de combustibil. Managerii de flote pot accesa, de asemenea, setările ADAS de la distanţă pentru a ajusta fiecare funcţie sau pentru a selecta opţiunea "siguranţă maximă", sprijinind şoferii şi contribuind la siguranţa rutieră.
Managerii de flote şi proprietarii de vehicule vor avea acces la noul serviciu de Prognoză a Uzurii Anvelopelor (Tire Wear Prediction) dezvoltat în colaborare cu Bridgestone pentru IVECO S-Way şi compatibil cu toate mărcile premium de anvelope.
Preocuparea pentru şoferi este pe deplin reflectată de serviciile digitale. IVECO Driver Pal, companionul vocal de bord, construit pe tehnologia Amazon Web Services (AWS) şi caracteristicile Alexa, a fost acum complet integrat pentru a oferi o interfaţă mai intuitivă şi prietenoasă cu utilizatorii şi pentru a permite gestionarea funcţionalităţilor folosind comenzi vocale. Tehnologia Alexa va fi încorporată în sistemul de infotainment al vehiculului, astfel încât şoferii nu au nevoie de un dispozitiv mobil suplimentar pentru a avea o experienţă completă în vehicul. Informaţiile în timp real sunt afişate clar pe ecranul vehiculului, contribuind la confortul şoferului şi îmbogăţind interacţiunea vocală.
Mai mult, IVECO a reînnoit aplicaţiile pentru şoferi, introducând îmbunătăţiri pentru aplicaţiile Easy Way şi Easy Daily, dezvoltate pe baza feedback-ului clienţilor - şi lansarea primei aplicaţii pentru Eurocargo: aplicaţia Easy Cargo. Noile caracteristici includ capacitatea de a utiliza dispozitivul mobil al şoferului pentru a opera programări multiple de climatizare şi comenzi ale cabinei din interior sau de la distanţă. O nouă funcţie Digital Pre-departure Checklist va ajuta şoferii de flotă la începutul călătoriei, facilitând furnizarea informaţiilor necesare, cum ar fi modelul, numărul de înmatriculare, verificarea tahografului sau starea anvelopelor şi eliminând documentaţia. Aplicaţia Easy Daily updatată introduce şi o caracteristică de Setare a Profilului bine primită de şoferii de flotă care utilizează mai mult de un vehicul: aceştia vor putea să-şi preconfigureze propriile opţiuni ADAS pe aplicaţia lor şi, la trecerea la alt vehicul, toţi parametrii se vor ajusta automat fără intervenţie manuală.
Preocuparea IVECO pentru şoferi acoperă şi sănătatea şi siguranţa acestora, cu noul serviciu Driver’s Health Monitoring care va fi introdus în 2024. Prin intermediul unui widget în aplicaţia Easy Way şi a unui ceas inteligent certificat medical, sunt monitorizate semnele vitale cheie ale şoferului, cum ar fi ritmul cardiac, ECG-ul, saturarea cu oxigen şi calitatea somnului. Aceste date sunt colectate, combinate şi procesate cu ajutorul algoritmilor generaţi de inteligenţă artificială, cu scopul de a preveni evenimente de sănătate neaşteptate, cum ar fi atacurile de cord, şi de a îmbunătăţi siguranţa rutieră. Datele sunt corelate cu stilul de conducere pentru a ajuta şoferii să evite condiţiile periculoase şi accidentele rutiere, printr-un sistemul proactiv de alerta si recomandari.
O abordare modulară pentru o soluţie adaptată fiecărei misiuni
Abordarea modulară a IVECO face mult mai uşoară pentru clienţi alegerea celor mai potrivite servicii. În acest sens, Start Pack reprezintă un pachet de servicii creat în întâmpinarea dorinţelor clienţilor, având ca exemplu experienţele anterioare şi fiind adaptat nevoilor acestora. Clienţii pot, de asemenea, personaliza soluţia de servicii prin alegerea de pachete premium, fiecare axat pe un aspect anume al operaţiunilor lor: Productivitate Uptime Plus, Siguranţă şi Asistent Şofer. Pachetele disponibile pentru fiecare gamă de vehicule - Uşoare, Medii, Grele şi vehicule electrice - variază pentru a se adapta diferitelor cerinţe de misiune şi afaceri. Clienţii pot personaliza şi mai mult soluţia lor cu servicii, precum contractele de Mentenanţă şi Reparaţii, extensia pentru asistentul vocal IVECO Driver Pal sau Astrata Fleet Management, care pot fi achiziţionate separat.